Välkomna ombord!

Välkomna ombord, 
 
jag sitter på gotlandsfärjan till Gotland och läser Karin Frimodig och Sara Bergs bok Piraterna och regnbågskatten. Jag tycker om rimböcker så den här passar mig perfekt. Jag kan realtera till litteraturen för precis som dem i litteraturen så söker de efter skatten precis som jag gör med hjälp av ett fartyg. 
 
Det är under denna resa till Gotland som jag fick idén att göra en planering för att utforska vattnets olika egenskaper och användingsområden tillsammnas med barn i åldrarna 3-4 år. 
 
 
Barnen på förskolan kommer att få bygga ett eget fartyg tillsammans där alla uppdrag kommer genomföras och de får en varsin ledtråd när det deltagit i ett uppdrag i jakten på att finna skatten om cirka åtta veckor. För varje klarat uppdrag är de ett steg närmare skatten. Det spelar ingen roll hur aktivt de varit utan det viktigaste är att de deltagit. 
 
Jag hoppas ni vill följa med på färden och att ni får en trevlig och lärorik resa och att vi finner skatten tillsammans!  
 
Skepp ohoj kamrater, nu tar vi fart!
/Kapten Malin
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

barnochvatten.blogg.se

Mitt namn är Malin och jag studerar tredje terminen på förskollärarprogrammet och på denna blogg kommer ni kunna följa min planering, utförande och reflektioner kring min PRO uppgift som handlar om att använda Vatten som tema med barn, i kursen; Att uppfatta omvärlden, naturvetenskapliga och tekniska perspektiv.

RSS 2.0